Contactpunt voor Abellio-reizigers in DVG-klantencenter in Duisburg

• Informatie over Niederrhein-net, dienstregeling en tarieven
  • Hulp bij gevonden voorwerpen

Hagen/Duisburg, 15 december 2016

Sinds maandag 12 december heeft Abellio Rail NRW voor de nieuwe reizigers in het Niederrhein-net een centraal contactpunt in het  DVG-klantencenter in Duisburg. In samenwerking met de Duisburger Verkehrsgesellschaft (DVG) krijgen klanten aan de Harry-Epstein-Platz informatie over het bedrijf Abellio, dienstregelingen en tarieven, informatie over het nieuwe Niederrhein-net en hulp bij verloren voorwerpen. Abellio heeft afgelopen zondag de lijnen 19 RE, RB 32 en RB 35 in het Niederrhein-net overgenomen van DB Regio NRW.

"Duisburg is als centraal station een belangrijk knooppunt in het Niederrhein-net en dus de juiste plaats om onze passagiers direct in de buurt van het station uitgebreid te informeren", aldus Anamaria Preuss, voorlichter Abellio Rail NRW. "Met de DVG hebben we de juiste partner voor samenwerking ter plaatse gevonden, met jarenlange ervaring met klanten in het regionaal vervoer."

Günter Neuen, hoofd inkomsten- en klantenmanagement bij de DVG, legt uit: "De samenwerking is een zeer goede oplossing voor beide partners. Onze medewerkers kennen het regionaal vervoer uitstekend, en dat kan de Abellio-klanten alleen maar ten goede komen. "

De DVG neemt voor Abellio het management op zich van verloren en gevonden voorwerpen, neemt klachten en restitutieverzoeken aan, informeert over dienstregelingen, tarieven en aansluitingen in het Niederrhein-net en geeft algemene informatie over het net en de onderneming.

Reizigers kunnen tickets kopen in een groot aantal klantencenters en verkooppunten van de vervoersbedrijven, bij particuliere verkooppunten, 24 uur per dag bij de ticketautomaten op de stations, online in de VRR-Ticketshop (www.vrr.de/de/tickets/kaufen) of via de mobiele telefoon. Het ticket moet worden aangeschaft en gevalideerd vóór het instappen in de trein, anders is een verhoogd vervoerstarief van € 60 verschuldigd.

Het DVG-Klantencenter is maandag tot vrijdag van 7 tot 18:30 uur en zaterdag van 9 tot 13 uur geopend. Abellio heeft klantencenters in Essen, Hagen, Remscheid en vanaf april 2017 ook in Arnhem.

Klanten kunnen direct contact opnemen met Abellio Rail NRW op internet via www.abellio.de, per e-mail aan: info [at] abellio-rail-nrw [dot] de of via het gratis telefoonnummer 0800 2235546. Hier kunnen ook verloren en gevonden voorwerpen worden gemeld.

Start operationele diensten Abellio in Niederrhein-net

Abellio rijdt sinds zondag 11 december 2016 op de routes van het nieuwe Niederrhein-net tussen Bocholt, Emmerich, Düsseldorf, Mönchengladbach en Wesel en doet 36 stations aan op het 189 kilometer lange routenet. Op de lijnen RE 19 en RB 35 worden 20 nieuwe treinen van het type FLIRT gebruikt. De vijfdelige treinen zijn voorzien van airconditioning en traploze toegangen en beschikken over meer zitplaatsen dan de tot nu toe gebruikte wagons. Daarmee zorgen de nieuwe voertuigen voor de mobiliteit van ongeveer 7 miljoen reizigers in Noordrijn-Westfalen. Op de lijn RB 32 zal Abellio tot de voltooiing van de elektrificatie van de lijn van Wesel naar Bocholt in het regionaal vervoer Westfalen-Lippe (NWL) moderne dieseltreinstellen inzetten van het type Alstom Coradia LINT. De verlenging van de lijn RE 19 van Emmerich via Zevenaar naar Arnhem wordt op 6 april 2017 in bedrijf genomen, na de vereiste goedkeuring van de treinen voor het Nederlandse spoorverkeer.